Різне




Classroomscreen











10 ритуалів вдосконалення

( Р. Шарма "Монах, який продав свій Фераррі")

Час: 1 година на день – 30 днів
  1. ритуал усамітнення (В один і той же час.15-50 хв. Пізнати силу тиші і те, ким я є. Мета: самооновлення.  Спілкуйся з природою. (можна разом із технікою «серце троянди»))
  1. ритуал фізичної досконалості (йога, 2-3 рази на день протягом 1-2 хвилин думай про те, щоб дихати більш глибоко і ефективно (щоб живіт піднімався))
  1. ритуал здорового харчування (Жива їжа)
  1. ритал заглиблення у знання
-          маєш стати учнем життя.
-          Визнач пріоритети. Зосередься на тих речах, які підказують робити тобі твоє серце і твоя совість.
-          Коли ти почнеш інвестувати в себе і присвятиш себе виведенню своєї свідомості, тіла і душі на вищий рівень розвитку, ти відчуєш, що всередині тебе є твій особистий штурман, який скеровує тебе до дій, що принесуть найбільші та найкорисніші результати. Ти перестанеш непокоїтися через свій годинник і почнеш жити своїм життямю
-          Регулярно читай. Читання по півгодини на день творить дива. Читай те, що покращить тебе, і якість твого життя:)
А) деякі книжки необхідно розпробувати, деякі – розжувати, а деякі – проковтнути цілком
 Б) біографії людей, якими захоплюєшся (Франклін, автобіографія Магатма Ганді, Германа Гессе «Сіддхарту», філософію Марка Аврелія, Сенеку)
«це не ти береш із книжок те, що збагачує твоє життя, це книжки виймають із тебе те, що змінює твоє існування... книжки просто допомагають тобі побачити те, що уже є в тобі.» с. 135

Це і є просвітлення. Коли робиш коло і повертаєшся до самого себе. Але тоді ти вже знаєш себе, і те, ким є, і ким можеш бути
  1. ритуал власного відображення (записуй всі події дня, занотовуй думки. Знайди час на роздуми. Візьми за звичку регулярно повертатись подумки до своїх вчинків – в іншій колонці роби оцінку своїм діям. Якщо позитивні – продовжуй, негативні – викорінюй. «Аналізуючи те, що ти робиш, як проводиш день, які думки тебе навідують, ти отримуєш критерій для виміру свого покращення» с. 140)
  1. ритуал раннього пробудження (усе в міру)
-          починай день з хорошого
-          позитивне мислення
-          помолись
-          подякуй за все, що маєш
-          послухай хорошу музику
-          сміх – ліки для душі
  1. ритуал музики
  1. ритуал вимовленого слова (мантра – фраза, призначена звільнити розум)
ти – це те, про що ти думаєш протягом усього дня! С. 147 (здоровий, активний, повний життєвих сил) змінюючи свій внутрішній світ, я змінюю і свій зовнішній.
  1. ритуал гармонійного характеру (звичка-характер-доля)
-          старанність
-          співчуття
-          смиренність
-          терплячість
-          щирість
-          мужність
роби правильні речі, дій у відповідності з своїм істинним характером. Будь щирим. Прислухайся до свого серця. Все інше прийде саме
  1. ритуал простоти (зосередься на пріоритетах, скороти потреби: раз на тиждень обходься без годинника, милуйся сходом сонця, проводь більше часу з рідними – знайти те, що підходить тобі)
виконувати щодня«Життя дає тобі те, про що ти в нього просиш. Воно завжди прислухається» с. 154 «Єдине, що стоїть між більшістю людей та їх мріями, - це страх перед поразкою. І все ж поразка дуже важлива для успіху в будь-якому прагненні» с. 155

«Завжди будь хоробрим. Прав своє і йди за мріями. Вони приведуть тебе до твоєї долі, а вона – до Див Всесвіту» с. 157


Вчимося! Презнтація - словничок учителя .  Віртуальна дошка , електронна книга презентація

Творчий звіт учителя

 Творчий звіт учителя — це форма методичної роботи, спрямованої на пошук, підтримку і пропаганду прогресивного педагогічного досвіду вчителя, а також діяльності всього педагогічного колективу з питань нових технологій, організації навчально-виховної та методичної роботи в закладах освіти.
Доцільно проводити творчий звіт як підсумок атестації або шкільний етап конкурсу «Вчитель року».
Творчий звіт учителя готує методична рада школи. Вона розробляє план проведення творчого звіту, організовує консультації, бібліографічні огляди, виставки творчих робіт, розробки дидактичних матеріалів і т. ін.
Послідовність творчого звіту
 1. Підготовка вчителя до творчого звіту (підготовчий етап).
1.1. Збір і опрацювання інформації.
1.2. Підготовка короткої доповіді для творчого звіту з досвіду роботи вчителя.
1.3. Підготовка і організація постійної виставки творчого досягнення вчителя в предметному кабінеті та методичному кабінеті школи, РМК.
1.4. Висвітлення передового педагогічного досвіду вчителя протягом навчального року в педагогічній пресі, у виступах на телебаченні, радіо.
1.5. Оформлення матеріалів творчого досягнення вчителя.
1.6. Визначення дати і місця проведення творчого звіту.
2. Проведення творчого звіту.
2.1. Урочисте відкриття творчого звіту вчителя. Вступне слово директора (методиста РМК чи ММК).
2.2. Короткий виступ-характеристика завуча школи.
2.3. Звіт учителя про власний досвід і творчі досягнення, напрацювання.
2.4. Осмислення й обговорення творчого доробку вчителя.
2.5. Огляд виставки творчого доробку вчителя.
3. Урочисті привітання вчителя з творчим звітом.
3.1. Представники відділу освіти, РМКчи ММК.
3.2. Адміністрація школи та педагогічний колектив.
3.3. Учителі-предметники.
3.4. Учні, батьки.
4. Підбиття підсумків, вироблення рекомендацій щодо використання творчого звіту і його впровадження у практику.
Для використання та висвітлення творчого звіту вчителя його узагальнений матеріал має містити такі питання:
а) загальна тема творчого звіту вчителя та його суть;
б) зміст творчого звіту;
в) рекомендації щодо його впровадження та використання.
                                  На допомогу молодому вчителю
Пам'ятка
1. Вивчай можливості кожного майбутнього вихованця. Пам'ятай, без знання стану здоров'я дітей неможливе правильне навчання та виховання. Виховання має сприяти зціленню дитини від хвороб, набутих у попередні роки.
2. Вступаючи у контакт із дітьми, не варто будувати зверхні взаємини з ними. Пам'ятай, навіть малюк у взаєминах із дорослими певною мірою прагне відстоювати свою незалежність. Від спільних колективних дій учителя та учня залежить успіх справи. Намагайся частіше хвалити, заохочувати вихованців. Вивчай індивідуальні можливості та потреби кожного з них, наполегливо оволодівай методикою педагогічної співпраці. Карай учня лише тоді, коли без цього не можна обійтися.
3. Частіше всміхайся. Пам'ятай, твоя усмішка дітям свідчить про те, що зустріч з ними тобі приємна, усмішка створює в людей загальний позитивний настрій.
4. Плануючи свої перші уроки, подумай:
– як учні повинні поводитися на уроці, які звички культурної поведінки для цього слід спеціально виховувати і які з уже наявних треба закріпити. Пам'ятай, якщо педагог не виховує в учнів певної системи корисних звичок, то на їхньому місці найчастіше виникають звички шкідливі. З перших років виробляй у вихованців певний стереотип поведінки, формуй позитивні навички;
– які види робіт будуть використані та виконані учнями на уроці, що необхідно зробити для того, щоб завдання вони виконували технічно грамотно, яка спеціальна підготовка для цього потрібна. Пам'ятай, більшість різних порушень на уроці відбувається через недостатню завантаженість учнів корисною, цікавою роботою. Особливо важливими є два елементи: чого вони навчаються, виконуючи ті чи інші завдання, та до чого привчаться в процесі цієї діяльності.
5. Важливе завдання вчителя – передбачити ситуації, які виникатимуть на уроці. Пам’ятай, помилці легше запобігти, ніж виправити її.
6. Вчись вислуховувати учнів до кінця навіть тоді, коли, на твою думку, вони помиляються чи в тебе обмаль часу. Пам'ятай, кожен вихованець має знати, що ти його вислухаєш.
7. Пам'ятай, основне призначення оцінки – правильно визначити результати навчання учнів, їхні навчальні досягнення, динаміку зміни успішності.
8. Без вимог педагога неможлива організація навчальної та суспільно корисної діяльності учнів. Здебільшого протягом 45 хвилин уроку вчитель ставить перед своїми вихованцями близько 100 вимог. Пам'ятай слова А. Макаренка: «Без щирої, відкритої, переконливої, гарячої та рішучої вимоги не можна починати виховання колективу». Вимоги мають бути послідовними. Слід досягати обов'язкового їхнього виконання від усього класу, не забуваючи про повагу до особистості учнів.
9. Наполегливо оволодівай навичками самоаналізу уроку. Пам'ятай слова В. Сухомлинського: «Один із секретів педагогічної творчості й полягає в тому, щоб збудити в учителя інтерес до пошуку, до аналізу власної роботи. Хто намагається розібратися в хорошому й поганому на своїх уроках, у своїх взаєминах з вихованцями, той уже досяг половини успіху».
10. Однією з важливих умов досягнення педагогічної творчості є вміння глибоко аналізувати весь комплекс як своєї навчально-педагогічної діяльності, так і діяльності своїх колег, оцінювати різноманітні аспекти шкільного життя, здійснювати творчий пошук шляхів подолання труднощів у спілкуванні. Пам'ятай, ведення щоденника з перших кроків твоєї педагогічної діяльності дасть змогу активізувати внутрішній діалог із самим собою, сприятиме розвитку педагогічної думки – відвертої, самокритичної, творчої.

Поради досвідчених колег

1. Перед уроком перевірте, чи все потрібне на місці, чи немає непотрібних предметів біля дошки, чи чисто в класі.
2. Раціонально використовуйте кожну хвилину уроку.
3. Не витрачайте багато часу для перевірки домашнього завдання. Використовуйте різні форми перевірки. Вводьте систему взаємоперевірки.
4. Поясніть учням мету, завдання уроку.
5. Коли пояснюєте новий матеріал, намагайтеся вичленити проблеми, пропонуйте їх учням вирішувати самостійно.
6. Не спішіть виправляти помилки учня, краще, якщо її виправлять однокласники.
7. Намагайтеся організовувати самостійну роботу учнів на уроці – пропонуйте учням більше писати, розв’язувати творчих завдань.
8. На уроці кожен учень має бути на виду, до кожного шукайте індивідуальний підхід.
9. Під час використання технічних засобів навчання, комп'ютерної техніки, наочності не марнуйте час, намагайтеся використовувати засоби навчання ефективно.
10. Під час організації самостійної роботи, усних відповідей не квапте учнів.
11. Використовуйте усі наявні можливості для реалізації принципів розвивального навчання.
12. Звертайте увагу на виховні аспекти уроку: працездатність, бережливість, зібраність.
13. Домашнє завдання потрібно давати з поясненням, до дзвоника. Не затримуйте учнів після дзвоника. У 1 – 7 класах обов’язково проводьте фізкультхвилинку в середині уроку.
14. Пам'ятайте, кожний урок не повинен бути схожим на попередній.

Рекомендації щодо підготовки до уроку

1. Вчитайся у розділ програми, який потрібно вивчити на даному уроці, а в деяких випадках – і в пояснювальну записку до програми.
2. Вивчи матеріал цього розділу, питання теми.
3. Сформуй задум уроку, дай відповідь на запитання: «Чого б ти хотів досягнути в результаті його проведення? Сформулюй мету уроку (навчальну, виховну, розвивальну).
4. Уяви колектив класу, уявно намалюй конкретних учнів. Уяви психологію цих учнів, використовуючи мистецтво педагогічного перевтілення, намагайся накреслити їхні дії на шляху до досягнення мети.
5. Вибери з усього арсеналу методичних прийомів найоптимальніші для даного матеріалу та для учнів.
6. Зістав обрані прийоми зі своїми можливостями, змоделюй свої дії на уроці.
7. Продумай структуру уроку та зафіксуй усе знайдене в плані-конспекті.
8. Підготуй наочні та навчальні посібники, не забудь підготувати та перевірити справність ТЗН, комп'ютерної техніки.
9. Повтори подумки або вголос вузлові елементи плану, продумай непередбачені обставини, знайди та зафіксуй запасні варіанти.
10. Спитай себе: «Ти готовий до уроку?»

Самоаналіз уроку

1. Яка тема уроку? Чи збігається вона з календарно-тематичним плануванням?
2. Чи правильно визначено мету, завдання уроку? Чи розкривають вони найголовніше в навчальному матеріалі?
3. Чи правильно обраний тип уроку (відповідно до теми та мети уроку)?
4. Чи відповідає структура уроку обраному типу уроків?
5. Чи ефективно розподілено час уроку: 1/3 уроку - робота з новим матеріалом, 2/3 – самостійна та пізнавальна діяльність учнів?
6. Чи є оптимальним вибір методів та прийомів навчання, наочності, використаних на уроці?
7. Що саме з ППД ви використали на уроці?
8. Чи вдалося вам диференціювати навчання на уроці?
9. Чи були активними діти на уроці? Якщо ні, то чому: а) дітям було нецікаво; б) дітям було важко зрозуміти вас; в) переважав авторитарний стиль спілкування з учнями?
10. Чи не велике за розміром домашнє завдання ви дали дітям і чи вдалося підготувати дітей до нього?
11. Чи зуміли ви провести короткий ефективний підсумок уроку (тобто знову наголосити на головному в навчальному матеріалі уроку), оцінити відповіді учнів?
12. Дайте оцінку своєму уроку, своїй діяльності на уроці. Чи реалізовані мета, завдання уроку?




Як підготуватись до відкритого уроку?
Поради  педагогу
Життя учителя просто неможливо уявити без відкритих уроків, які можуть бути за планом, на конкурс або для отримання чергової кваліфікаційної категорії. Та у будь-якому випадку такий захід відбирає у нас багато часу і зусиль, а головне – нервових клітин. Тому слід готувати урок не в останню мить, а заздалегідь, якщо це можливо, оскільки виникає чимало ідей, а також багато запитань, сумнівів: як краще, як правильно, як ефективніше тощо. 
         То з чого ж почати? У першу чергу виберіть тему, у якій ви відчуваєте себе впевнено, адже, йдучи на урок, учитель має знати набагато більше, ніж збирається розповісти учням. Чітко сформулюйте мету уроку і відповідно до неї план, у якому слід передбачити методи і види роботи, шляхи включення учнів у самостійну роботу, застосування ТЗН (технічних засобів навчання), можливість інтеграції з іншими предметами.
Далі доберіть навчальний матеріал, продумайте, як саме ви його використаєте. Розробляючи розгорнутий конспект уроку, використовуйте матеріали з педагогічної, методичної літератури, результати відвідин презентацій, майстер-класів, відкритих уроків своїх колег. Але, плануючи різні форми роботи, пам’ятайте, що вони не повинні стати несподіванкою для учнів, тому що можуть стати причиною пауз, непорозумінь, або викликати здивування у дітей, яке вкаже вашим гостям, що така форма роботи використовується вперше, а не є традиційною для вашої педагогічної діяльності.
Відкритий урок має бути яскравим. Тому слід подбати про його матеріально-технічне забезпечення. Необхідно не лише підготувати, а обов’язково перевірити в дії прилади, комп’ютерну техніку, наочність, ТЗН, які ви хочете використати, спланувати порядок їх використання. Пам’ятайте, що таких засобів не повинно бути забагато, адже в такому випадку увага учнів розпорошується, а наочність стає лише прикрасою, до того ж недоцільною. Усі ілюстративні матеріали мають сприяти досягненню навчальної мети.
Важливо розрахувати час, щоб встигнути все, що запланували. Досвідчені учителі «відчувають» його, а для початківців можна спробувати «проговорити» підготований матеріал перед дзеркалом, помічаючи, скільки хвилин витрачається на кожен етап уроку.
Не соромтеся звернутися за допомогою чи порадою до своїх колег. Чим більше порад чи зауважень ви отримаєте перед уроком, тим більш вдалим буде ваш урок. Краще врахувати критику перед уроком, ніж почути її під час аналізу після нього.
Можна провести «репетицію» відкритого уроку, наприклад, у паралельному класі. До того ж можна зняти такий урок на відео, потім переглянути і при потребі відкоригувати і внести зміни в урок. Крім того, відеозйомку уроку можна показати колегам і попросити їх висловити свою думку із приводу слабких і сильних місць у проведенні відкритого уроку.
Для учнів завжди важливо, який зовнішній вигляд має вчитель. Не винятком є і відкритий урок. Постарайтесь, щоб виглядали гідно, і пам’ятайте: учні мають зосередитися на навчанні, а не на вивченні вашого гардеробу.
Ось, нарешті, урок. Присутність сторонніх може сковувати дітей, тому почніть його впевнено і спокійно. Ваша задача на цьому етапі, щоб діти працювали так, як на звичайному уроці, а для цього ви теж повинні працювати так, ніби нікого, крім вас і учнів, у класі немає.
Не забувайте слідкувати за часом. На всякий випадок у вас має бути завдання, щоб заповнити ті декілька хвилин, які можуть залишитися. Оскільки увага учнів під кінець уроку падає, діти втомлюються, то останні «зайві» хвилини краще заповнити чимось цікавим: грою, вікториною тощо.
Пам’ятайте: основні цілі і завдання уроку, не акцентуйте увагу на гостях, що присутні у класі, ПОЧУВАЙТЕСЯ ВПЕВНЕНО, ЧАСТІШЕ УСМІХАЙТЕСЯ І НЕ НЕРВУЙТЕ,  адже відкритий урок – це лише частина вашої роботи, і він не вартий того, щоб на нього витрачати всі свої нерви.

 Вебінар :хмари  Вчимося : хмари

Вчимося:відеопоезія


Словничок

 Перевернуте навчання — це форма активного навчання, яка дозволяє «перевернути» звичний процес навчання таким чином: домашнім завданням для учнів є перегляд відповідних відео фрагментів з навчальним матеріалом наступного уроку, учні самостійно проходять теоретичний матеріал, а у класі час використовується на виконання практичних завдань.
Кейс-технологія — це загальна назва технологій навчання, що представляють собою методи аналізу. Суть технології полягає у використанні конкретних випадків (ситуацій, історій, тексти яких називаються "кейсом") для спільного аналізу, обговорення або вироблення рішень учнями з певного розділу навчання дисципліни.
 Фасилітація (від англ. facilitate — допомагати, полегшувати, сприяти) — це організація процесу колективного розв'язання проблем у групі, який керується фасилітатором (ведучим, головуючим).
Тьютор — ключова фігура в дистанційному навчанні, що відповідає за проведення занять зі студентами.
Воркшоп — це колективне навчальний захід, учасники якого отримують нові знання та навички в процесі динамічної групової роботи.
Едьютейнмент - це не що інше, як освіта через (або з елементами) розваги.
Фасилітатор (англ. facilitator, від лат. Facilis - «легкий, зручний») - це людина, що забезпечує успішну групову комунікацію.
Перевернутий клас — це така педагогічна модель, в якій типова подача лекцій і організація домашнього завдання міняються місцями.



Поради керівнику МО

  1. Спочатку подумай: а навіщо це тобі? І головне, – а що ти можеш дати своїм колегам, іншим людям? Якщо не зможеш відповісти – проси, щоб тебе переобрали.
    Завжди всі справи починай із себе. Якщо щось тобі не під силу, то як ти можеш вимагати цього від інших? Завжди будь прикладом для інших.
  2. Обов’язково спирайся на думку колективу. Принцип "Я керівник, а тому знаю краще" тут зовсім не підходить. Тебе, можливо, будуть слухатись, але зневажатимуть.
  3. При складанні плану роботи – не намагайся охопити все відразу. Пам’ятай, що це в принципі неможливо. Вибери лише кілька головних, найбільш важливих тем і обов’язково намагайся добитися їх виконання.
  4. Регулярно проводь анкетування колег на предмет їх затруднень в роботі. Це дасть тобі можливість не розмірковувати довго при складанні плану роботи на рік, а тому значно покращить відвідування занять вчителями.
  5. Прислухайся до порад, настанов своїх старших і більш досвідчених колег. Пам’ятай, що збоку завжди видніше.
  6. Не намагайся входити в роль поважного і "високого" керівника для завоювання авторитету. З часом це прийде само, коли цього дійсно заслужиш. А зараз і найближчі 25 років будь таким, як і всі, але активнішим і більш вимогливішим до себе.
  7. Не забувай, що твій настрій при спілкуванні передається іншим людям. Тому на засіданнях МО ніколи не розповідай про свої труднощі в роботі, вдома – у твоїх колег їх не менше. Краще випромінювати радість і тепло – з такими людьми люблять спілкуватися усі.
  8. Ніколи не вдавай фальшивих емоцій (радість від зустрічі, захоплення чиєюсь роботою…). Ти ж сам можеш легко відрізнити фальш, то чому цього не помітять інші? Тому виявляй справжній інтерес до своєї роботи, до своїх колег, до учнів.
  9.  Намагайся побудувати роботу МО так, щоб колеги відчували жаль, якщо не матимуть змоги бути присутніми на ньому. Урізноманітнюй роботу засідань, більше проводь практичних занять. Не захоплюйся "паперовою" роботою. Пам’ятай, що МО потрібне не тому, що так потрібно, а для вирішення потреб вчителів, для підвищення їх компетентності, професійного росту. 

  Кабінет української мови та л-ри 

Наявність...


•  необхідна у навчально-виховній роботі історична, художня, критична та мемуарна література, літературознавчі та мовознавчі праці;              ,

•  різні типи словників, довідників, інша інформаційно-довідкова література;

■  роздатковий, наочно-ілюстративний матеріал (картки, ілюстрації, ребуси тощо) з мови і літератури, необхідний для належної організації навчальної роботи на уроках;

•  методичні листи, рекомендації обласного управління освіти, ОІППО, районного відділу освіти, райметодкабінету;

•  таблиці, портрети письменників, інші навчально-наочні посібники з мови і літератури;

■  матеріали про представників літератури рідного краю (художні тексти, газетний та журнальний матеріал), зразки усної народної творчості різних жанрів тощо;

•  підручники, хрестоматії, монографії;

■  державні документи про освіту й культуру;

•   періодика (фахові журнали, газети, брошури);

•  учнівські роботи (кращі твори, дослідження, реферати, повідомлення);

•  куточок розвитку логічного мислення школярів (оформлений учнями);

•  матеріали передового педагогічного досвіду вчителів області, району, школи.;

•  фонотека, фонохрестоматії, магнітофонні записи, відеозаписи уроків мови і літератури;

•  діатека навчальних діафільмів, діапозитивів з предмета;

•  картотека наявних у кабінеті матеріалів;

•   критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, графік проведення тематичних атестацій.

Оформлення кабінету (має рекомендаційний характер)

На передній стіні над класною дошкою — портрет Т.Г.Шевченка, вислів про мову.

У кабінеті можуть бути стенди:

•  Витяги з нормативно-правових документів.

•  «Літературно-мистецьке життя» (літературний календар).

•   «Культура мовлення» тощо, які час від часу змінюють.

•  «Ділові папери».
•  «Українська мова — державна мова».
•  «Мовні обов'язки громадян».
•  «Українська літературна мова та її норми». ' «Суржик у діловому мовленні».
•  «Вимоги до мовлення».
На задній стіні — шафи для зберігання книг, апаратури, інших навчально-демонстраційних матеріалів.
Головне багатство кабінету — література, необхідна для навчальної роботи з мови і літератури. Художні твори періодично поновлюють з книжкових фондів шкільної бібліотеки відповідно до програмового матеріалу, що опрацьовується в даний час.

Немає коментарів:

Дописати коментар