Аналіз роботи МО












Аналіз роботи МО  філологів за 2019-2020 н.р.
                                                                                                           Хто осягає нове,
                                                                                                плекаючи старе,
той може бути вчителем.
Конфуцій
    Протягом 2019-2020 навчального року вчителі-філологи продовжували працювати (третій рік) над методичною темою ««Розвиток творчого потенціалу учнів під час вивчення основ філологічних наук шляхом впровадження ІКТ». Планування роботи методичного об’єднання пов’язане з науково-методичною темою школи і спрямоване на модернізацію освітнього процесу школи і пропагує нові підходи у викладанні предметів філологічного напрямку, зокрема використання ІКТ у навчально-виховному процесі.
   Методичне об’єднання вчителів-філологів має у своєму складі 4 учителів, 1- вчитель –методист (Вахненко Н.П.), 3 учителів мають звання «старший учитель»(Гадун Н.С., Кириченко Н.В.,Шевчук В.І.). Вчителі-словесники працювали під таким девізом: «Хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед, і не зупинятися, досягнувши вершини, а підійматися вище. У цьому полягає основна місія сучасного учителя...»
   В роботі шкільного МО застосовувалися   інтерактивні форми роботи (методичний лекторій, методичні посиденьки, круглий стіл, творча майстерня), де здійснювалися практичні обговорення та аналіз змісту навчальних програм, надавалася дієва допомога членам МО в реалізації завдань, що стоять перед педагогами, ділилися досвідом роботи з питання впровадження ІКТ в навчально-виховний процес. На засіданнях розглядалися питання впровадження в поурочну діяльність  офісних технології, що дозволяють підготувати більшість навчальних матеріалів в Word, Excel, PowerPoint; мережевих технологій, які здійснюють доставку навчальних матеріалів в рамках локальної шкільної та глобальної мережі Інтернет і регламентують доступ до них; телекомунікаційних технологій, що організують взаємодію між користувачами в рамках електронної пошти, телеконференцій, чатів. Відбулися передбачені планом роботи засідання шкільного МО, було внесено корективи в планування стосовно дистанційного навчання. На 4 засіданні опрацювали з допомогою сервісу ZOOM методичні рекомендації щодо організації проведення навчальних занять за допомогою дистанційних технологій для учнів 5-11 класів закладів загальної середньої  в умовах карантину.   Значна увага на засіданнях МО  приділяється аналізу рівнів успішності учнів з предметів філологічного напрямку, підготовці учнів до інтелектуальних змагань, індивідуальній роботі з тем самоосвіти, позакласним заходам, допомозі у плануванні роботи, оформленню шкільної документації, добору текстів письмових робіт для тематичного оцінювання та ін. Наслідком самоосвіти вчителів є не тільки їхнє особисте та професійне самовдосконалення, а й розвиток учнів. Наші учні – активні учасники мовно-літературних конкурсів та олімпіад.
Міжнародний конкурс знавців української мови ім. П. Яцика (ІІ етап)
Ганган Евеліна (5 клас) – ІІІ місце. Вчитель Вахненко Н.П.
Семеренко Яна (8 клас) – ІІ місце. Вчитель Вахненко Н.П.
Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка ( ІІ етап)
Щербина Давид (9 клас) – ІІ місце. Вчитель Вахненко Н.П.
Семеренко Яна (8 клас)-1 місце. Вчитель Вахненко Н.П.,в обласному етапі – 2 місце.
Карнаух Ліза (10  клас) – ІІІ місце. Вчитель Шевчук В.І.
Всеукраїнська учнівська олімпіада з української мови та л-ри (районний етап)
Семеренко Яна (8 клас) – 3 місце, Карнаух Ліза (10 клас) – 2 місце,
 Гречко Олександра (10 клас)- 3 місце, Усенко Аліка (7 клас) – 2 місце.
Брали учні участь в онлайн-олімпіаді з української мови та л-ри. Переможцями стали Семеренко Яна (8 кл.), Гречко Наталія (8 кл), Андрющенко Даря(10 кл), Гречко Олександра(10 кл).
  В ході проведення  тижня філології вчителями-словесниками організовано зустріч з письменницею Запорізького краю, випускницею школи Ольгою Ліщук. До літературної вітальні «Нерозквітлі троянди Шевченкового саду» були запрошені  старшокласники. Найктивнішими учасниками  літературної вікторини з використанням ІКТ стали  учні 5 класу.  Лабіринтами віртуальної квест-кімнати подорожували учні 7 класу. Знання з рідної мови  проявили учні 9 класу ,взявши участь у лінгвістичній грі. Чарівну казкову мандрівку  із зарубіжної літератури здійснили учні 6 класу. Цікаво пройшов конкурс знавців англійської мови серед старшокласників. Всі проведені заходи висвітлені на сторінках шкільної групи в  соцмережі.
  Під час дистанційного навчання члени МО займалися самоосвітою: освоювали сервіси дистанційного навчання,  брали участь в онлайн-вебінарах, пройшли курси  віртуальної школи ІКТ( «Гейміфікація навчання» - Шевчук В.І.).  В цьому навчальному році атестацію на підтвердження  кваліфікаційної категорії проходила Шевчук В.І., вчитель української мови та л-ри. За атестаційний період  Шевчук В.І. пройшла курси підвищення кваліфікації при ЗОІППО, тренінги: «Веб-інструментарій учителя-мовника», «Хмарні технології в освітній діяльності», «Моделювання уроку української мови на засадах діяльнісного підходу в умовах розвитку цифрового освітнього середовища».
      Аналіз діяльності  філологічного методичного об’єднання  у 2019-2020 н.р. показує, що зусилля вчителів, пошуки ними нових форм і методів роботи були спрямовані на успішну роботу над науково-методичною проблемою. Усі вчителі філологічної кафедри активно впроваджують в основній  школі новітні педагогічні технології, а саме використання ІКТ. План заходів методичного об’єднання за навчальний рік виконаний, хоча в роботі МО є ряд недоліків. Головні завдання методичного об’єднання вчителів-філологів у наступному навчальному році:
Завдання методичного об'єднання на 2020- 2021 навчальний рік:
1.Продовжити роботу над опрацюванням проблемної теми МО, покроково спланувавши тему самоосвіти.
2. Спрямувати роботу на забезпечення високого рівня викладання предметів філологічного напрямку.
2. Удосконалювати форми і методи роботи на уроках філології, творчо підходити до кожного уроку, впроваджуючи в практику досягнення педагогічної науки.
3. Систематично знайомитися та впроваджувати в практику сучасні освітні технології та інновації.
4. Регулярно проводити огляд новинок методичної та художньої літератури, періодичних видань.
5. Пропагувати і плекати любов до українського слова, дотримання учнями єдиного орфографічного і мовного режиму.
6.Залучати учнів до роботи в МАН, до участі  в  конкурсах, олімпіадах тощо.

7. Активізувати друкування методичних розробок членів МО у фахових періодичних виданнях.



Аналіз роботи
методичного об’єднання вчителів-філологів КЗ «Кам’янська  ЗОШ I-III ступенів» за  2018- 2019н.р.

Шкільне методичне об’єднання –
школа становлення й удосконалення
педагогічної майстерності вчителя.
2018-2019 навчального року методичне об’єднання вчителів-філологів продовжило роботу над педагогічною темою «Розвиток творчого потенціалу учнів під час вивчення основ філологічних наук шляхом впровадження ІКТ».Актуальність методичної проблеми У Національній доктрині розвитку освіти в Україні зазначено: «Пріоритетом розвитку освіти є впровадження сучасних ІКТ, що забезпечують подальше удосконалення навчально-виховного процесу, доступність та ефективність освіти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві.» Відповідно визначальні завдання  МО на 2018-2019н.р. були такі:
1. Вивчення та виконання нормативних документів МОН України.
2.Опрацювання нових програм, змін та нововведень й оновлення календарно-тематичного планування відповідно до них.
3.Розробка персональних веб-сторінок учителів-філологів (Google Apps), створення  блогів.
4.Розробка завдань, укладання системи творчих робіт за зразком ДПА та ЗНО, проведення консультацій, тренінгів, контроль результативності знань й умінь.
5. Підготовка учнів 9 класу до державної підсумкової атестації (відстеження якості написання диктантів, консультації, робота з культури мови, стилістики); учнів 11 класу до ДПА у форматі  ЗНО (контрольні роботи за зразком ЗНО, зрізи знань (тести, твори за вимогами ЗНО), додаткові групові консультації (9, 11-ті класи).
6. Аналіз ефективності мовних і літературних досягнень учнів на рівні зіставлення семестрового оцінювання, річного з результатами незалежної експертизи знань.
7. Індивідуальна робота з обдарованими дітьми щодо підготовки до предметних олімпіад, конкурсів.
8. Організація й проведення  шкільних олімпіад, конкурсів.
 9. Оновлення навчально-методичних підходів стосовно написання учнями середньої й старшої ланки творчих і науково-дослідницьких робіт з рідної мови, української та зарубіжної літератури.
10. Індивідуальна робота з учнями, що виявляють недостатній рівень навчальних досягнень.
11. Спрямування науково-методичної роботи членів МО на підвищення рівня професійних знань, умінь і навичок за допомогою самоосвіти й завдяки активізації їх участі в діяльності творчої групи,педради,семінарів.
12. Продовження співпраці членів МО  з РМК (участь у  семінарах, проведення відкритих уроків, участь у секційних засіданнях ).
13.Методична взаємодія учителів (фахові консультації, взаємовідвідування уроків).
14.Проведення тижня філології.

Робота за річною педагогічною темою проводилася на засідання МО, під час підготовки вчителів до уроків, при дослідженні матеріалів для розробки індивідуальних педагогічних тем, за якими працювали всі вчителі-філологи.
Загальнонавчальна діяльність:
- опрацювання рекомендацій щодо вивчення української, англійської, російської мов, української та зарубіжної літератури на 2018 – 2019 н.р., вимог щодо ведення класних журналів, виконання письмових робіт, ведення та перевірки учнівських зошитів; ознайомлення з новими програмами, підручниками, узгодження календарно-тематичного планування;
- поповнення науково-методичної бази МО програмами, рекомендаціями, вимогами, збірниками типових тестових завдань до ЗНО, зошитами тематичного контролю, оригінальними розробками уроків, презентаціями досвіду вчителів-філологів;
- визначення педагогічних тем(самоосвіта) відповідно до обраних педагогічних технологій; опрацювання науково-методичної літератури, огляд фахових періодичних видань задля збагачення досвіду педагогів-філологів професійними знахідками, постійний обмін напрацюваннями з метою підвищення фахового рівня вчителів МО з формування компетентнісного підходу до навчально-виховного процесу .
                                            Робота з учнями:
-  обговорення й затвердження тематики творчих робіт з української та зарубіжної філології для учнів 5 – 11 класів, укладання вимог до написання й оформлення робіт, співпраця з МАН;
-  поповнення банку даних про мовно й літературно обдарованих учнів; планування роботи з обдарованими учнями стосовно підготовки до предметних  олімпіад, тематичних конкурсів; проведення 1 туру олімпіад з української та зарубіжної філології, конкурсу знавців рідної мови, шевченківських конкурсів учнівської творчості;
Робота філологів:
- спрямування науково-методичної роботи членів МО на підвищення  рівня професійних знань, удосконалення філологічних компетентностей за допомогою самоосвіти, завдяки активізації участі вчителів у творчій групі, взаємовідвідуванні уроків, тренінгів
- співпраця членів МО з РМК (участь у секційних засіданнях, робота в журі олімпіад, конкурсів);
-  оновлення презентації методичного об’єднання вчителів-філологів;
- удосконалення практики самоаналізу  й звітування вчителів-філологів (представлення портфоліо, створення презентацій, робота з сервісами«Google "). Використовують можливості «Google " на уроках Гадун Н.С., Шевчук В.І.
Позакласна робота з предметів філологічного циклу:
-          проведення філологічного тижня ( конкурси, вікторини,інтелектуальні ігри з укр..мови та л-ри,зарубіжної л-ри,англійської мови); проведення літературної години, присвяченої життєвому й творчому шляху Т.Шевченка ,конкурсу виразного читання  Шевченкових поезій напам’ять серед 5- 10-их класів, створення презентацій.
          Протягом  2018– 2019 н.р. членами МО було проведено такі заходи:
1. Оновлено банк даних філологічно обдарованих учнів, кожним учителем розроблено індивідуальний план роботи з обдарованими дітьми. Також з метою поліпшення знань учнів з достатнім рівнем засвоєння педагогами МО укладено систему завдань, що дають змогу розвивати навчальний потенціал таких дітей.
2. Укладено тематику творчих та науково-дослідницьких робіт середньої та старшої ланки (шкільний рівень). МАН - укр.л-ра.
3. Членами МО проведено підготовку до консиліуму «Адаптація учнів 5-х класів до навчального процесу».
3. Організовано І тур предметних олімпіад з української та зарубіжної філології, І етап конкурсу знавців української мови та конкурсу імТ.Шевченка. Підготовлено команду учнів до участі в районному турі.
4. Активізовано методичну та науково-навчальну роботу членів МО:  Гадун Н.С., Шевчук В.І., Кириченко Н.В., які виступали на педрадах, Вахненко Н.П., - семінарах, на засіданні творчої групи (Шевчук В.І.).
5. На засіданнях МО розглядалися  питання щодо реалізації проблемної теми МО, школи: «Сприяння ІКТ розвитку творчих здібностей учнів», « Використання сервісів Google  на уроках філологічного напрямку»,  «Диференціація та індивідуалізація навчання шляхом ІКТ». (зразки робіт на  даному блозі").
6. Участь у тренінгах "Хмарні сервіси в освіті" та   "Українська у цифровому форматі" взяла Шевчук В.І.
7. Курси підвищення кваліфікації при ЗОІППО пройшла Шевчук В.І.

Результативність учнів в предметних олімпіадах та конкурсах
Наші учні – наша гордість
  “Учитель творить Людину. Ці мудрі й ваговиті слова можна сказати тільки про матір і батька.»
 В. О. Сухомлинський
2018 - 2019 навчального року наші учні стали переможцями предметних олімпіад та конкурсів.
Українська мова та література (олімпіада).Щедрий ужинок: Гречко Олександра(9) -2 м., Карнаух Єлизавета(9) -1м., Кузнєцова А.(11)- 3 м., Семеренко Е.(11) – 5м., Щербина Д.(8)-5 м., Кузьменко Д.(8) -5м., Семеренко Я.(7)-1 м., Гречко Н. (7)- 3 м.
Конкурс ім.П.Яцика: Кузнєцова А. – 2 м.,Семеренко Я.- 1 м.
Конкурс ім..Т. Шевченка:
Кузнєцова А.-1м.,Семеренко Е.-2м.,Семеренко Яна-1м.Щербина Д.-3 м. Учениця 7 класу Семеренко Яна отримала перемогу(2 м.) на державному етапі в конкурсі ім.Т.Шевченка.  Участь в районному етапі МАН (Гречко С.-1 м.). у фестивалі творчих робіт (Гречко.С. -обласний етап 2 м.).

Взяли участь наші учні у «Соняшнику», «Sunflower» . Маємо хороші результати.
А також учні 7, 9 класу брали участь в онлайн-олімпіадах. Перемогу здобули Семеренко Яна, Карнаух Ліза.

Недоліки в роботі  МО вчителів-філологів
1.Не висвітлювалася робота МО на шкільному сайті ,  не на відповідному рівні  оновлювалися        блоги вчителів –словесників.
2.Не налагоджена робота взаємовідвідування уроків з їх аналізом.
3. Недостатньо     працювали словесники над підвищенням комп’ютерної грамотності.
4. Тиждень філології  проведено на задовільному рівні. Не всі заходи вміщені на сайті школи. 
Плани МО на наступний навчальний рік
1.Продовжити роботу над опрацюванням проблемної теми МО, покроково спланувавши тему самоосвіти.
2. Активізувати друкування методичних розробок членів МО у фахових періодичних виданнях.
3. Укласти систему завдань з української та зарубіжної філології для дистанційного навчання      учнів 5 – 11-их класів (через сайт школи, блоги вчителів-словесників).
4. Активізувати роботу вчителів, учнів із метою підвищення результативності участі в олімпіадах .
5. Вивчати, узагальнювати, впроваджувати в практику роботи елементи передового педагогічного досвіду.
6.  Широко використовувати інноваційні технології навчання.
7. Удосконалювати педагогічну майстерність шляхом поточного та перспективного планування самоосвітньої діяльності.






Немає коментарів:

Дописати коментар